Alla mattor fotograferas utav yrkesvana fotografer i neutrala förhållanden med syfte att återge mattornas färger på er skärm, precis som de skulle se ut på nära håll.
Alla mattor som är tillgängliga på CarpetU2 e-butik har kontrollerats och intygats om deras äkthet utav särskilda, erfarna värderingsmän. Därför är det möjligt för vårt företag att för varje matta ge, skriftlig garanti som intygar: a)namnet, b)ursprunget, c)dimensioner, d)knutantal, e)mattans vävnadsmaterial.
Dessutom, intyget har förtydligande informationer om mattornas ursprung och vävning, om möjliga defekter, samt rådgivning om rengöring och vård.
Ni kan söka efter en matta på tre olika nedanstående sätt eller en kombination av dem:
På varje mattas sida under knappen Lägg till i Varukorg, finns som tillval Tillägg i Mina Favoriter.
Mina Favoriter är en sitesida som ni kan lagra mattor som ni tycker om eller som ni är intresserade av, för hur lång tid ni önskar. På det sättet kan ni vid ert nästa besök på vår webbplats lätt och snabbt hitta dem genom att välja
<
Om ni har blivit medlem hos CarpetU2 kan ni gå in på listan med era favoriter ifrån vilken dator som helst.
Mattor som ni lagrar på Mina Favoriter är inte reserverade för er och kan när som helst säljas.
Välj mattan som ni tycker om och gå vidare med att trycka på knappen: "Lägg till i varukorg"(Mattan förblir reserverad i er varukorg de närmaste för 120'). För att gå vidare till beställning tryck på knappen "Gå vidare till Betalning". För att fullborda beställningen bör ni:
När någon matta har sålts då skrivs det in med röda bokstäver ordet "SÅLD" och kan då inte läggas till i er varukorg.
Indikationen "RESERVERAD" anger att en matta har köpts utav någon kund men att betalningen inte än har fullbordats. När betalningen är fullbordad kommer indikationen på mattan att ändras till "SÅLD".
Indikationen "RESERVERAD. Prova igen om några timmar" finns bredvid en matta , när någon användare lägger till i sin varukorg utan att fortsätta med beställning eller köp.
När två (2) timmar har passerat och användaren inte fullbordat sin beställning, frigörs mattan automatiskt.
Efter fullbordning av er beställning kommer ni automatskt att få ett meddelande om bekräftad beställning.
Om er beställning har fullbordats väl men inte fått ett bekräftande meddelande, kontrollera att e-mail inte har hamnat i facket med oönskade brev eller om e-mail adressen som ni gav är felaktig. I så fall ta kontakt med kundtjänstavdelningen på telefon +302310 481489 eller via e-mail på info@carpetu2.com.
För att avbeställa eller ändra en beställning, måste ni genast skicka e-mail till oss på info@carpetu2.com angående era önskemål. Om er beställning är avslutad eller har sänts iväg från vårt lager då finns ingen möjlighet till byte eller avbeställning.
Naturligtvis, ni kan ta kontakt med oss per telefon och göra er beställning. I detta fall, kan betalning utav er beställning genomföras via Bankinsättning eller med betalning vid leverans. Utav säkerhetsskäl är det inte möjligt att betala med kreditkort vid en beställning per telefon.
Betalning kan ske på ett av tre(3) följande sätt:
Det totala beloppet kommer automatiskt att visas när ni har valt betalning genom banköverförning som betalningsmetod.
I utgivande pris utav varje produkt ingår den beräknade momsen enligt den grekiska lagen.
Leveransen till Sverige och till länder i övriga Europa är gratis.
För leverans i länder utanför Europa ta kontakt med oss för närmare information om fraktkostnader.
Beräknad leveranstid till Sverige och till övriga europa tar 3-6 arbetsdagar.
Efter varje fullbordad beställning, så kommer vi i kontakt med er och underrättar er om exakt tid som kommer att behövas.
När er beställning levererats till courier företaget får ni ett meddelande ifrån oss som underrättar er om att, er leverans har påbörjat och nummret på fraktsedeln så att ni skall kunna bli informerade om leveransens gång och i god tid få veta leveransdagen. För att följa er beställninggang tryck här (för DHL) eller här (för UPS).
Courier företaget kommer att försöka nå er tre gånger för leverans av er beställning. Om de inte får tag på er, kommer de kontakta er per telefon och anordna ny dag för leverans. Om den dagen inte passar er, kan ni även kontakta oss eller transportföretaget och ordna en annan dag för leverans.
Vi paketerar alltid våra mattor med särskild vård och omsorg för att undvika skador under frakten.
Så därför fram till idag har inte noterats några skador från våra kunder.
Om emellertid skadan har orsakats vid frakten underrätta genast oss på telefon +302310 481489 eller via e-mail på adressen info@carpetu2.com.
Ja, ni kan inom 14 dagar från beställningsdagen lämna tillbaka mattan. I detta fall kommer ni att stå för återsändningsutgifterna.
Inom 14 dagar från beställningens dag ta kontakt med oss per telefon +302310 481489, eller via fax: +302310 302600, eller via e-mail på adressen info@carpetu2.com för att underrätta oss om att ni önskar sända tillbaka mattan. Packetera mattan, mattorna på samma sätt som de emottogs. Naturligtvis vi kan hjälpa er att organisera återsändningen med samma courierföretag. Utgifterna är beroende på vikten av er matta/or. Återsändning utav en medelstor matta kostar ungefär 60 euro. Ni kan även, välja ett annat transportföretag eller courierföretag för återsändning av mattan.
När vi tagit emot och kontrollerat mattans skick, återfår ni 100% av beloppet med insättning på konto eller via PayPal inom 20 dagar. Om återsändningen är från ett land utanför EU kommer ni att betala tullavgifter, om det uppstår sådana.
Först och främst vänd mattan så att den ligger med avigsidan upp, gå med tunga steg på mattan så att dammet som finns på djupet i luggen lossnar. Piska aldrig en handknuten matta för då finns det risk att knutar, vävnader men även varpar dar knutarna ar sammanhållna går sönder. Därefter vänd mattan med rätsidan upp och dammsug den, varken tryck eller gnugga luggen hårt och dammsug alltid med luggens gång och inte emot.
Lägg ut mattan på balkongen eller altanen i soligt läge och låt den ligga där med avigsidan upp i en timma. På så sätt försvinner fukt och damm som under lång tid samlats på djupet i luggen, rengör mattan med dammsugare som som nämts ovan.
Använd (en vätska) ett tvättmedel för ullkläder eller ännu bättre hårschampo och ljummet vatten. Blanda vätskan väl i ett tvättfat/spann tills skum bildas. Doppa tvättsvampen i vätskan och vrid ur väl, tvätta sedan mattan delvis (bit för bit) och alltd med luggens gång. Efter en sådan procedur får färgerna i mattan upp den naturliga lystern.
Handknutna mattor utav naturmaterial måste förvras så att de andas och luftas.
Mattorna rullas ihop med luggens gång i bomulls eller linnetyg ( t.ex ett lakan) och förvaras i ett utrymme utan fukt.
Placera aldrig malmedel i mattan, utan i utrymmet där mattan/orna förvaras.