Öppettider: Vi är tillgängliga Måndag-Fredag 09.00 - 16.00 och Lördag 09.00 - 14.00

Beställninga – Returer

Köp processen

När ni lagt produkter som ni valt i er varukorg och fyllt i era uppgifter för leverans, genom att trycka på knappen "köp" kommer er beställning att utföras och uppdraget skickas till oss. Samtidigt kommer ni att få ett e-mail (till e-mail ni fyllt i) som bekräftar er beställning (ifall ni inte hittar vårt e-mail kolla upp om e-mail som ifylldes i beställningsformuläret är rätt eller om e-mail har registrerats i facket med oönskade brev). Produkternas sändningsprocedur ska börja: 1)i fall betalning görs med kreditkort, när betalningen är väl slutförd, 2)i fall betalning görs via bank, när vi får bevis på deponering eller när pengarna är insatta på vårt konto, 3)betalning vid leverans, när er beställning registrerats rätt och när vi bekräftat oss om era uppgifter per telefon.

Important note: All the prices of the carpets listed on our website are calculated in Euro. The prices of the carpets in other currency are based on the daily exchange rate and for this reason there might be slight differences from day to day.

Avbeställning

I fall ni önskar avbeställa er beställning måste ni skicka e-mail direkt till info@carpetu2.com med era önskemål. Om er beställning redan har behandlats och anlänt till transport företaget, då finns det ingen möjlighet att avbeställa.

Om mattor återvänder eftersom du vägrade ta emot dem eller på grund av otillgänglighet kommer du att bli belastad med 50 euro.

Retureringsförmåga

Vårt företag gör sitt bästa för att alla egenskaper på produkterna presenteras med noggrannhet via fotografier och medföljande beskrivningar. Dessutom, medföljer i alla våra produkter certifikat med garanti om äkthet. Om ni ändå av någon anledning önskar återsända någon produkt som ni köpt från vår e-butik behåller ni den rätten, genom att följa nedanstående process:

  1. Inom en period av 14 dagar från er beställningsdag ta kontakt med oss per telefon på +302310 481489 eller via e-mail adressen info@carpetu2.com för att underrätta oss om er önska och anledning till returen.

  2. Packa ihop mattan eller mattorna på liknande sätt som det emottogs och ge uppdraget till ett courier företag som ni väljer och betala kostnaden av returen. Naturligtvis om ni så önskar kan vi hjälpa er med återsändningen med ett utav courier företagen som vi samarbetar med. Kostnaderna i detta fall är beroende på vikten av er matta.

  3. När mattan kommit till oss och mattans tillstånd är oforändrad, betalar vi tillbaks 100% av beloppet, på vilket sätt ni önskar (insättning på bankkonto, återsändning till kreditkort, PayPal) inom 20 dagar. Om återsändningen är från ett land utanför EU kommer ni att betala tullavgifter, om det uppstår sådana.

  4. Värden på den nya mattan vid varje byte ska vara lika med eller större av mattans priset som ni vill bytta.

Dröjande av beställning

Transport och leverans av er beställning kan möjligen bli försenad utav extrema väderforhållanden eller strejker samt annat fall utav våld. Dessutom kan det finnas förseningar om vi behover komma i kontakt med er och telefon eller e-mail förbindelse inte är möjlig (t.ex därför att uppgifter som uppgetts inte är riktiga eller rätt ifyllda).